Licealiści z Tucholi zdobywają Grand Prix Ogólnopolskiego Konkursu „Zarządzanie Firmą – JA TITAN 2018”
Finał Ogólnopolskiego Konkursu „Zarządzanie Firmą – JA TITAN 2018” odbył się w dniach 12-13 kwietnia w gmachu Ministerstwa Finansów, które już po raz drugi objęło konkurs honorowym patronatem. Podczas rywalizacji finaliści musieli podejmować szereg decyzji dotyczących strategii produkcji, sprzedaży oraz marketingu swoich produktów w zmieniającym się środowisku gospodarczym. Najlepszy okazał się zespół „ViceVersa” z Zespołu Szkół Licealnych i Agrotechnicznych w Tucholi.
Finał Ogólnopolskiego Konkursu „Zarządzanie Firmą – JA TITAN 2018” odbył się w dniach 12-13 kwietnia w gmachu Ministerstwa Finansów, które już po raz drugi objęło konkurs honorowym patronatem. Podczas rywalizacji finaliści musieli podejmować szereg decyzji dotyczących strategii produkcji, sprzedaży oraz marketingu swoich produktów w zmieniającym się środowisku gospodarczym. Najlepszy okazał się zespół „ViceVersa” z Zespołu Szkół Licealnych i Agrotechnicznych w Tucholi.
W konkursie opartym na symulacji komputerowej z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem JA TITAN uczestniczyli uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. Finaliści prowadzili własne firmy produkujące hologeneratory w symulowanej rzeczywistości rynkowej. Na podstawie dynamicznie zmieniającej się sytuacji na rynku musieli podejmować decyzje dotyczące ceny, wielkości produkcji, marketingu, nakładów na badania i rozwój, a także inwestycji i wydatków na działalność charytatywną swoich przedsiębiorstw.
W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział 1211 zespołów a 12 najlepszych dostało się do finału. Najlepszy wynik oraz Grand Prix zdobyła drużyna „ViceVersa” w składzie Patryk Weilandt i Damian Glaza z Zespołu Szkół Licealnych i Agrotechnicznych w Tucholi. Drugie miejsce zajął zespół „Legendary7” z I Liceum Ogólnokształcącego im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Giżycku, a trzecie zespół „HoloCompany” również z tej samej szkoły.
- W przyszłości planuję otworzyć własną firmę. Udział w projekcie nauczył mnie dysponowania pieniędzmi i wydawania ich tak, żeby osiągnąć jak najwyższe zyski – mówi Patryk Weilandt. Damian Glaza dodaje: dzięki udziałowi w projekcie nauczyłem się pracy w grupie, rozwiązywania problemów w sytuacjach stresowych, poznałem przepisy prawne, zyskałem wiedzę praktyczną w zarządzaniu firmą i umiejętności zdrowej rywalizacji.
Tytuł Najaktywniejszego Nauczyciela przyznano panu Grzegorzowi Tyroniowi z Liceum Ogólnokształcącego im. M. Skłodowskiej-Curie w Czechowicach-Dziedzicach. Zapytany o źródła swojego sukcesu odpowiada:
- Uczniowie chętnie przystępują do programu, zwłaszcza jeżeli mają świadomość, że będą ze sobą rywalizować. […] Ja bardzo chętnie gram z uczniami, oni niejednokrotnie są lepsi ode mnie, co im sprawia jeszcze większą satysfakcję. […] Ta symulacja powoduje, że uczniowie się bawią i uczą jednocześnie. Oni się bardzo fajnie integrują i inaczej postrzegają nauczyciela, który z nimi bezpośrednio pracuje.
Dyplomy i nagrody wręczył podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, Pan Paweł Cybulski.
- Stawiamy na nowoczesne, innowacyjne państwo i społeczeństwo. Edukacja finansowa młodzieży jest tu kluczowa, dlatego Ministerstwo Finansów aktywnie angażuje się w projekty edukacyjne, prowadzi również autorskie programy adresowane do młodzieży. Serdecznie gratuluję wszystkim finalistom Konkursu. Wszyscy jesteście zwycięzcami! Jestem przekonany, że wiedza, którą pozyskaliście przy okazji rozgrywek zaprocentuje w przyszłości – powiedział Pan Minister.
Finaliści wzięli udział również udział w tzw. friendly game - rozgrywce pokazowej z przedstawicielami Ministerstwa Finansów, firmy Accenture oraz Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.