MetLife i nauczyciele uczą przedsiębiorczości
Jak sprawić, żeby nauka przedsiębiorczości była ciekawa i inspirowała do wzmożonej pracy? Jak efektywnie kształtować postawy przedsiębiorcze wśród młodych? Już wkrótce na te pytania odpowiedzą wolontariusze MetLife wraz z nauczycielami w ramach projektu „Szkoła przedsiebiorczości”.
Jak sprawić, żeby nauka przedsiębiorczości była ciekawa i inspirowała do wzmożonej pracy? Jak efektywnie kształtować postawy przedsiębiorcze wśród młodych? Już wkrótce na te pytania odpowiedzą wolontariusze MetLife wraz z nauczycielami w ramach projektu „Szkoła przedsiebiorczości”.
31 lipca w siedzibie MetLife odbyło się szkolenie dla wolontariuszy firmy, na którym praktycy biznesu poznali założenia projektu i utwierdzili się w przekonaniu, jak ważne jest wsparcie kadry nauczycielskiej w niełatwej sztuce nauczania przedsiębiorczości.
Już na jesieni przedstawiciele MetLife wezmą udział w National Launch Event, w trakcie którego premierę będzie miała polska wersja językowa Przewodnika dla nauczycieli. Aktualnie wydawnictwo jest w fazie testów.
Przewodnik dla nauczycieli będzie dostępny on-line dla każdego zainteresowanego dydaktyka. Znajdziemy w nim wskazówki, jak kształtować postawy przedsiębiorcze na dowolnym przedmiocie na każdym etapie edukacji. W tworzeniu Przewodnika wzięli udział doświadczeni nauczyciele ze szkół w Polsce, Norwegii, Danii, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Słowacji, Portugalii, Belgii i Włoszech. Wolontariusze MetLife będą uczestniczyć w ocenie narzędzi i metod nauczania zawartych na platformie.
Przewodnik powstał w ramach projektu „Szkoła przedsiębiorczości” (The Entrepreneurial School), realizowanego przez kilkanaście międzynarodowych instytucji. W Polsce projekt „Szkoła przedsiębiorczości” realizuje Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Finansowo wspiera go Fundacja MetLife, która od dziesięciu lat współpracuje z organizacją Junior Achievement Worldwide. Jego celem jest uczenie młodych ludzi podejmowania własnych inicjatyw, przez co mogą zaangażować się w globalną gospodarkę i skorzystać z różnych możliwości ekonomicznych. Projekt ma odmienną formułę w każdym uczestniczącym w nim państwie – dostosowaną do potrzeb lokalnego systemu edukacji.