1 grudnia 2020

Najlepsze uczniowskie innowacje społeczne wybrane

1 grudnia odbył się Social Innovation Camp online. Osiem zespołów z całej Polski rywalizowało w konkursie na najlepszą innowację społeczną. Uczniowie pracowali w zespołach 8-10 osób nad rozwiązaniem, które pomogłoby młodzieży poruszać się bezpiecznie w mediach społecznościowych oraz radzić sobie z hejtem.

1 grudnia odbył się Social Innovation Camp online. Osiem zespołów z całej Polski rywalizowało w konkursie na najlepszą innowację społeczną. Uczniowie pracowali w zespołach 8-10 osób nad rozwiązaniem, które pomogłoby młodzieży poruszać się bezpiecznie w mediach społecznościowych oraz radzić sobie z hejtem. W trakcie rywalizacji uczniowie zapoznali się z metodą tworzenia kreatywnych rozwiązań Design Thinking. Wspierali ich mentorzy – pracownicy Nationale-Nederlanden oraz innowacyjnej komórki firmy SparkLab. Młodzież prezentowała swoje pomysły przed panelem sędziów.

Zwyciężył zespół Moskwa złożony z uczniów III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Zbigniewa Herberta w Żorach, VII Liceum Ogólnokształcącego im. J. Kusocińskiego w Bydgoszczy, II Licem Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim, XI Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu oraz Zespołu Szkół nr 2 w Sosnowcu, w składzie: Laura Machura, Dominik Kowalski, Michał Kopacz, Otylia Rzepka , Adrianna Pawelec, Paulina Kaczmarek, Paulina Maciejewska, Paweł Reszkowski oraz Emilia Komendarczyk.

Byliśmy pod ogromnym wrażeniem wszystkich zaprezentowanych rozwiązań. Uczniowie doskonale poradzili sobie z trudnym wyzwaniem, jakie przed nimi postawiliśmy. Wykazali się innowacyjnym i kompleksowym podejściem w prezentowaniu rozwiązań. Dodatkowo, to rozwiązanie musieli opracować w bardzo krótkim czasie, z zespołem, z którym dopiero co się poznali i to w warunkach online. Kompilacja tych czynników pokazuję, że młodzież naprawdę miała trudny orzech do zgryzienia – mówi Aleksandra Stasiak, ekspert ds. komunikacji i employer brandingu w Nationale-Nederlanden

Wśród zaproponowanych rozwiązań pojawiły się grupy wsparcia dla ofiar hejtu, filmy, kampanie podnoszące świadomość, a także narzędzia informatyczne, których celem jest wyeliminowanie hejtu. Zwycięski zespół zaproponował aplikację dla dostawców mediów społecznościowych nagradzającą pozytywne zachowania w sieci, z wbudowanym mechanizmem odraczania komentarzy dającym użytkownikom czas na refleksję.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom.

Celem SIC jest przybliżenie uczniom świata pracy i przedsiębiorczości. W trakcie wydarzenia uczniowie:

  • rozwijają umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, a także umiejętności interpersonalne, w tym pracy zespołowej i współpracy, umiejętności komunikacji i prezentacji;
  • uczą się pracować nad „prawdziwymi” problemami w bardzo napiętych terminach i myśleć kreatywnie;
  • kształtują przedsiębiorcze umiejętności i postawy, a także uczą się samodzielności i świata biznesu; zyskują doświadczenie z pierwszej ręki, jak przejść od teorii do praktyki.