9 kwietnia 2013

Prawdziwy biznes jeszcze w szkolnej ławie! Finał Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo – PRODUKCIK

Czy zajęcia z ekonomii w praktyce mogą być ciekawe? Czy uczniowie mają pomysły na biznes?
Czy potrafią prowadzić firmę z zyskiem? Przedstawiciele 30 najlepszych młodzieżowych miniprzedsiębiorstw udowodnią to podczas finału konkursu PRODUKCIK.

PATRONATY MEDIALNE

   

OPIEKA MEDIALNA

Więcej informacji na www.praktycznaekonomia.edu.pl/pl/Idea-Konkursu

Kontakt dla mediów:
Karolina Wierzbowska
karolina.wierzbowska@junior.org.pl

22 845 08 76 # 21

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Czy zajęcia z ekonomii w praktyce mogą być ciekawe? Czy uczniowie mają pomysły na biznes?
Czy potrafią prowadzić firmę z zyskiem? Przedstawiciele 30 najlepszych młodzieżowych miniprzedsiębiorstw udowodnią to podczas finału konkursu PRODUKCIK.

W dniach 11-12 kwietnia 2013 roku warszawska Giełda Papierów Wartościowych odnotuje nietypowe debiuty. Będzie to prezentacja 30 młodzieżowych miniprzedsiębiorstw założonych w szkołach ponadgimnazjalnych przez uczniów w ramach projektu „Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo”. Stoiska firm będą dostępne dla zwiedzających 12 kwietnia w godzinach 14:00 – 16:00.

– Program realizowany przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości cieszy się coraz większym zainteresowaniem w szkołach. W tym roku powstało ponad 200 młodzieżowych miniprzedsiębiorstw, czyli prawie 50% więcej niż w ubiegłym roku szkolnym. Komisja Konkursowa miała duży kłopot, aby wybrać tylko 30 spośród nich. Młodzi ludzie odważniej podchodzą do zagadnień ekonomicznych oraz z zaangażowaniem i pasją realizują się w swoich firmach. Są również coraz lepiej do tego przygotowani. Wielu z nich ma szansę zostać w przyszłości pracodawcami i odnieść rynkowy sukces – mówi Karina Machura, koordynator krajowy projektu.

Podczas finału konkursu uczniowie zaprezentują swoje produkty i usługi – skorzystają również z okazji,
aby sprzedać je zwiedzającym. Dodatkowo młodzi przedsiębiorcy będą mieli możliwość uczestniczyć
w warsztatach z prezentacji, na których dowiedzą się, jak operować ciałem, głosem i przestrzenią oraz jak korzystać z rekwizytów, aby najlepiej wypaść przed publicznością.

W tym czasie Komisja Konkursowa, złożona z przedstawicieli świata biznesu (m.in. reprezentantów DnB Nord Polska, Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, Diners Club Polska, CITI Handlowego, Europ Assistance i Union-Investment) będzie oceniała umiejętności prezentacji i sprzedaży oraz rozwiązywania problemów biznesowych. Pod uwagę weźmie również doświadczenie zdobyte w trakcie działalności, a także prawidłowość sporządzania dokumentacji. W efekcie zostaną nagrodzone trzy najlepsze firmy oraz wręczone wyróżnienia w kategoriach: raport, stoisko i umiejętności sprzedaży oraz prezentacja. Zdobywca Grand Prix weźmie udział w europejskim finale „Company of the Year Competition” w Londynie.

W projekcie „ Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo” uczestniczyło w roku szkolnym 2012/2013 ponad 160 szkół w całej Polsce, w których uczniowie i nauczyciele testowali innowacyjny program nauczania oraz materiały dydaktyczne do przedmiotu uzupełniającego – ekonomia w praktyce, którego istotą jest nauka przez działanie. Każde miniprzedsiębiorstwo to mała firma zorganizowana przez uczniów na wzór spółki jawnej. W ramach działalności uczniowie analizują rynek, kreują produkty bądź usługi, gromadzą potrzebny kapitał, sporządzają biznesplan, prowadzą działania marketingowe, organizują produkcję i sprzedaż oraz poznają aspekty finansowe prowadzenia przedsiębiorstwa.

PATRONATY MEDIALNE

OPIEKA MEDIALNA

Więcej informacji na www.praktycznaekonomia.edu.pl/pl/Idea-Konkursu

Kontakt dla mediów:
Karolina Wierzbowska
karolina.wierzbowska@junior.org.pl

22 845 08 76 # 21

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.