PINazing w Berlinie!
W dniach 28-31 lipca w Berlinie odbył się europejski konkurs Company of the Year Competition 2015. W tych dniach 37 drużyn z 36 krajów konkurowało ze sobą o tytuł najlepszego młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa w Europie. Polskę reprezentowali finaliści Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK 2015 – PINazing.
W dniach 28-31 lipca w Berlinie odbył się europejski konkurs Company of the Year Competition 2015. W tych dniach 37 drużyn z 36 krajów konkurowało ze sobą o tytuł najlepszego młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa w Europie. Polskę reprezentowali finaliści Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK 2015 – PINazing.
Finał COYC odbył się w budynku Berlin Congress Center w Berlinie. Miniprzedsiębiorstwo PINazing reprezentowali uczniowie ze Szkoły Organizacji i Zarządzania w Cieszynie: Anita Braszak, Marcela Janecka, Kamil Malczak i Adrian Smolorz. Pracowali pod opieką nauczyciela Moniki Żerańskiej oraz konsultantów: Natalii Piekarek i Tomasza Chwasta.
Uczestnicy musieli wykazać się umiejętnościami biznesowymi oraz zdolnościami prezentacji własnych produktów i usług. Zmierzyli się w biznesowej rywalizacji ze swoimi rówieśnikami z innych krajów oraz poddali swoje działania ocenie ekspertów ze świata biznesu w czterech kategoriach: raport z działalności miniprzedsiębiorstwa, rozmowa z komisją konkursową, prezentacja miniprzedsiębiorstwa, umiejętności sprzedaży oraz stoisko firmowe.
Uczniowie przez cały rok szkolny na lekcjach ekonomii w praktyce oraz zajęciach pozalekcyjnych prowadzili własną firmę PINazing, jej dokumentację finansową, projektowali i wybijali piny, a poprzez firmowego Facebooka reklamowali swoje przypinki. Sprzedaż prowadzili na rynku lokalnym, ogólnopolskim oraz zagranicznym podczas wyjazdów uczniów do szkół partnerskich w Europie.
Reprezentanci firmy PINazing wykazali się kreatywnością, znakomitą znajomością rynku i skutecznymi metodami sprzedaży. Ich stoisko firmowe zostało przygotowane profesjonalnie, a sprzedawane przypinki cieszyły się dużym powodzeniem wśród uczestników konkursu.
W roku szkolnym 2014/2015 w programie wzięło udział ponad 275 tysięcy uczniów. Sukces programu w dużej mierze zależy od szerokiego wsparcia wolontariuszy biznesowych, którzy działają jako mentorzy, oferując wsparcie eksperckie wszystkim uczniom.
W Polsce program jest realizowany we współpracy z Fundacją Kronenberga przy City Handlowy.