Wybrano najlepszych młodych inżynierów! Znamy zwycięzców Konkursu Sci-Tech Challenge 2016
Jak rafineria może zmniejszyć zużycie wody pitnej i zredukować ilość ścieków odprowadzanych do morza? Z takim problemem zmierzyli się uczestnicy krajowego finału konkursu Sci-Tech Challenge, organizowanego w Polsce przez ExxonMobil oraz Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Zwycięska drużyna z XI LO w Poznaniu będzie reprezentować nasz kraj podczas europejskiego finału. Sci-Tech Challenge jest prowadzony w 10 krajach w Europie i ma zachęcać do studiowania na kierunkach ścisłych, których absolwenci są najbardziej poszukiwani na rynku pracy.
Jak rafineria może zmniejszyć zużycie wody pitnej i zredukować ilość ścieków odprowadzanych do morza? Z takim problemem zmierzyli się uczestnicy krajowego finału konkursu Sci-Tech Challenge, organizowanego w Polsce przez ExxonMobil oraz Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Zwycięska drużyna z XI LO w Poznaniu będzie reprezentować nasz kraj podczas europejskiego finału. Sci-Tech Challenge jest prowadzony w 10 krajach w Europie i ma zachęcać do studiowania na kierunkach ścisłych, których absolwenci są najbardziej poszukiwani na rynku pracy.
Finał V edycji Sci-Tech Challenge odbył się 9 marca w gmachu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Zadaniem 6 drużyn z całej Polski było zaproponowanie funkcjonalnego i kompleksowego rozwiązania, które byłoby korzystne dla społeczeństwa oraz zapewniałoby zyski finansowe dla rafinerii w Norwegii. Wyniki prac oceniali przedstawiciele firmy ExxonMobil, producenta olejów silnikowych Mobil 1, oraz Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Uczniowie z Poznania, Ostrowa Wielkopolskiego, Tomaszowa Mazowieckiego, Połańca, Wojsławic oraz Czechowic-Dziedzic wykazali się specjalistyczną wiedzą z zakresu nauk przyrodniczych, ochrony środowiska i nowych technologii. Wygrała drużyna Back to the future z XI Liceum Ogólnokształcącego im. Jadwigi i Wacława Zembrzuskich w Poznaniu, która 14 marca będzie reprezentować Polskę podczas europejskiego finału konkursu. Zespół został najlepiej oceniony pod względem pomysłu, innowacyjności i kreatywności, jakości prezentacji, a także atmosfery w drużynie (team spirit).
- Konkurs bardzo rozwija w młodych ludziach potrzebę kontaktu z innymi ludźmi, ćwiczy odporność na stres, a także pokazuje, że bez wiedzy nie da się zbudować przyszłości - mówi Magdalena Ciesielska, opiekun drużyny z XI LO w Poznaniu. - Nasza szkoła wybrała do udziału w konkursie 5 najlepszych spośród 200 uczniów . Zespół od samego początku pokazał swoje duże możliwości, czego efektem jest właśnie dzisiejsza wygrana. Udział w konkursie to dla nich nie tylko bardzo dobre doświadczenie, ale przede wszystkim walka ze swoimi słabościami – dodaje.
Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości wraz z firmą ExxonMobil Poland realizuje już piątą edycję programu Sci-Tech w Polsce, który ma zachęcać do studiowania na kierunkach matematycznych, przyrodniczych i inżynieryjnych, czyli kształtujących jednych z najbardziej obecnie poszukiwanych na rynku pracy specjalistów.
- Program Sci-Tech Challenge to niepowtarzalna okazja pokazania uczniom, jak ważne są wiedza i umiejętności z zakresu nauk ścisłych, tak niezbędnych w dzisiejszej gospodarce. Wierzymy, że program dzięki swej atrakcyjnej formule i możliwości korzystania bezpośrednio z doświadczeń wolontariuszy ExxonMobil pomaga uczniom w wyborze dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Ogólnopolski Konkurs Sci-Tech Challenge to dla uczniów ciekawe wyzwanie, dzięki któremu mogą kształtować umiejętności pracy w grupie, prezentacji, ale również uwolnić swoją kreatywność i nauczyć się myślenia wychodzącego poza utarte schematy – mówi Joanna Andrzejewska, koordynator programu Sci-Tech Challenge z Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Program Sci-Tech Challenge jest realizowany równocześnie w 10 krajach w Europie. Do tej pory wzięło w nim udział 52 809 uczniów oraz 810 wolontariuszy. W ubiegłorocznej edycji projektu w Polsce uczestniczyło 1 930 uczniów, którzy wypełnili quiz na stronie programu oraz brali udział w warsztatach poświęconych zagadnieniom związanym z wykorzystaniem istniejących zasobów paliw i racjonalnemu gospodarowaniu energią.