Dentsu Polska zaprasza młodzież do spróbowania swoich sił w marketingu. Podsumowanie projektu „The Code” i konkursu „Rise Up”.
Nikt nie powinien mieć wątpliwości, że w tak szybko cyfryzującym się świecie nabywanie kompetencji pozwalających odnaleźć się w digitalowym środowisku, jest niezwykle ważne. Dentsu Polska w partnerstwie z Klientem Biedronka (Jeronimo Martins Polska) oraz Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, pomogło 70 licealistom z całej Polski ideę niemarnowania żywności przekuć w realne marketingowe działania.
Dentsu Polska w ramach swojego strategicznego programu „The Code” od trzech lat edukuje młodzież na temat kompetencji cyfrowych. Do tej pory pracownicy dentsu realizowali tę międzynarodową inicjatywę przeprowadzając lekcje w szkołach lub zapraszając młodzież do swojego biura. Pod koniec marca br., w ramach „The Code”, miał miejsce „Rise Up” - wyjątkowy event edukacyjny połączony z konkursem.
Niemarnowanie żywności uczy kreatywności
70 licealistów z całej Polski pod okiem ekspertów z grupy dentsu Polska, Biedronki i Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości uczyło się w praktyczny (i radosny!) sposób o marketingu, reklamie i kreatywności. Te umiejętności mają pomóc odnaleźć się młodzież na przyszłym rynku pracy.
– Cieszę się, że w tym roku mogliśmy być częścią programu „The Code” i konkursu „Rise Up” w Polsce. To świetna inicjatywa, która pomaga rozwijać kreatywność młodych ludzi i jednocześnie daje możliwość spojrzenia na współczesny świat i jego problemy oczami młodzieży. Napawa mnie optymizmem fakt, że współcześni nastolatkowie są kreatywni, zaangażowani i wrażliwi na tematy związane ze środowiskiem i zrównoważonym rozwojem – mówi Maciej Akuła Senior Marketing Manager, Jeronimo Martins Polska.
Współpraca zespołowa kluczem do sukcesu
Licealiści ze szkół z całej Polski rywalizowali w kilkunastu zespołach. W ramach sesji roboczych pod okiem kilkunastu mentorów dentsu uczestnicy pracowali na realnym briefie Klienta dotyczącym przygotowania edukacyjnej kampanii reklamowej o niemarnowaniu żywności. To jedno z głównych wyzwań również dla Jeronimo Martins, gdyż co roku w Polsce marnuje się aż 9 mln ton żywności! Projekty stworzone przez młodzież zostały na koniec ocenione przez jury oraz nagrodzone.
– Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem młodzieży, która pokazała doskonałe umiejętności prezentacji, pracy pod presją czasu i odporność na stres. Atmosfera w zespołach była wspaniała, a uczniowie i uczennice wykazali się ogromnym profesjonalizmem. Jesteśmy przekonani, że to doświadczenie będzie jednym z wielu, które zbudują ich pewność siebie i przyczynią się do sukcesów w życiu zawodowym. Cieszymy się, że dzięki takim partnerom jak dentsu Polska i Jeronimo Martins możemy dać młodzieży szansę na rozwój i pokazanie swojego potencjału – mówi Joanna Andrzejewska, Wiceprezes Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
A to co na temat „Rise Up” mówią „KrejzOlaki”, uczniowie z XXI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja w Warszawie, zwycięzcy konkursu:
– Konkurs „Rise Up” był dla nas świetnym doświadczeniem i włożyliśmy w niego całą naszą energię i kreatywność. Mieliśmy szansę spędzić czas z przyjaciółmi jednocześnie ucząc się nowych rzeczy. Dowiedzieliśmy się szczegółów działania kampanii reklamowej i tego jak dobrze ją zaprezentować. Najbardziej ekscytującym momentem była burza mózgów, tuż po usłyszeniu zadania mieliśmy mnóstwo pomysłów i sposobów na ich zrealizowanie. Jednak największą satysfakcję dało nam ogłoszenie wyników - nasza ciężka praca się opłaciła, z czego jesteśmy bardzo szczęśliwi. Udział w tym konkursie otworzył nam oczy na nasze umiejętności i możliwości kariery w marketingu - na coś czego się zupełnie nie spodziewaliśmy. Praca grupowa zacieśniła nasze więzi i ulepszyła cały proces tworzenia kampanii. Dziękujemy za możliwość przeżycia tych wszystkich momentów i mamy nadzieję że spotkamy się w kolejnym konkursie!
Sukces i pozytywne opinie o tegorocznej, I edycji konkursu są dla nas inspiracją do kontynuowania tej formuły w ramach kolejnych odsłon programu „The Code”.