Social Innovation Camp pierwszy raz w Polsce
20 maja br. w Centrum Kreatywności Targowa 56 w Warszawie po raz pierwszy odbył się Social Innovation Camp. W jego takcie uczniowie szkół ponadgimnazjalnych mają za zadanie opracować rozwiązanie zadanego problemu biznesowego. Najlepszy okazał się zespół BACZEYKO. Partnerem projektu jest Nationale-Nederlanden.
Przed uczestnikami konkursu postawiliśmy trudne zadanie - wcielili się w rolę firmy z branży nieruchomości, a ich zadaniem było opracować usługę wspierającą młodych ludzi chcących usamodzielnić się i wyprowadzić od rodziców. Uczniowie pracowali w pięcio- i czteroosobowych zespołach, nieznających się przed konkursem. Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że problem biznesowy, z jakim się zmierzyli poznali dopiero w dniu konkursu.
- Zaprosiliśmy młodzież z różnych liceów, żeby pomogła nam zrozumieć swoje pokolenie. W tym zadaniu młodzież ma się zastanowić, w jaki sposób ich rówieśnicy wchodzą w dorosłość. Kiedy podejmują decyzję o tym, żeby się wyprowadzić od rodziców, czego potrzebują, żeby czuć się w tym bezpiecznie, czego oczekują od rodziców, a czego od rozwiązań komercyjnych – wyjaśnia Małgorzata Kostecka, SparkLab Lead w Nationale-Nederlanden.
W trakcie pracy uczniowie mogli liczyć na pomoc wolontariuszy z ramienia Nationale-Nederlanden, którzy odpowiadali na pojawiające się pytania i dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem. Uczestnicy wzięli też udział w miniszkoleniach i zadaniach z pierwszej pomocy celem integracji i pokonania stresu.
- Najtrudniejsze było ustalenie co jest nam potrzebne. Do czego dążymy szukając mieszkania, co jest fundamentalną wartością, którą każdy by chciał posiadać – przyznaje Kamil Kamiński z L.O. im. Ignacego Domeyki w Warszawie.
Po zakończeniu pracy zespoły prezentowały swoje pomysły przed jury, w którym zasiedli przedstawiciele Nationale-Nederlanden. Sędziowie bardzo wysoko ocenili wszystkie pomysły. Duże wrażenie wywarły w szczególności umiejętności prezentacji oraz kreatywność uczniów. Najwięcej punktów zdobył zespół BACZEYKO.
- Mój zespół miał wiele pomysłów. Źródłem naszego sukcesu było to, że mamy podobne spojrzenie na życie. Nauczyłam się, że trzeba słuchać ludzi, lubić tych, z którymi się pracuje – mówi Zofia Załęska ze zwycięskiego zespołu.
Social Innovation Camp jest realizowany w dziewięciu krajach w ramach partnerstwa z Nationale-Nederlanden. W trakcie konkursu uczniowie rozwijają umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, pracy pod presją czasu, oraz prezentacji, a także uczą się przedsiębiorczości.