Take&Tie będzie reprezentowało Polskę podczas European Company of the Year Competition! Grand Prix zwycięzcom wręczyła minister Jadwiga Emilewicz
W dniach 4-5 czerwca 2019 roku w gmachu Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii odbył się finał Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK 2019, organizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Wzięło w nim udział 20 najlepszych uczniowskich firm wyłonionych spośród kilkuset, które uczestniczyły w konkursie.
Podczas finału młodzieżowe miniprzedsiębiorstwa były oceniane pod względem wiedzy o biznesie, umiejętności zaprezentowania swojego pomysłu, umiejętności sprzedaży i pracy zespołowej. Z dokonaniami młodych przedsiębiorców zapoznała się pani minister Jadwiga Emilewicz, która rozmawiała z nimi przy stoiskach.
- Z radością i podziwem patrzymy, jak tak młode osoby biorą sprawy w swoje ręce. Już za kilka lat to właśnie spośród Was będą się rekrutować liderzy polskiej przedsiębiorczości. Przyglądanie się Waszej aktywności w biznesie i wynikom Waszej pracy, które dzisiaj zaprezentowaliście, stanowi dla nas inspirujące doświadczenie. Swoją pasją, konsekwencją w działaniu i determinacją w biznesie pokazujecie, że warto nie tylko marzyć, ale także wcielać te marzenia w życie – powiedziała szefowa MPiT.
Zdobywcą Grand Prix została firma Take&Tie z I Liceum Ogólnokształcącego im. E. Dembowskiego w Zielonej Górze pod opieką pani Ewy Krzywickiej, zajmująca się produkcją świetnych, kolorowych sznurówek wg własnych i indywidualnych projektów.
- Dzięki programowi „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo” mogliśmy zobaczyć co chcielibyśmy robić w przyszłości, czy chcielibyśmy założyć własną działalność gospodarczą. Nauczyliśmy się jak prowadzić firmę, nawiązywać współpracę, prowadzić negocjacje – mówi Tamara Murzyńska, Dyrektor ds. finansów.
Uczniowie spróbują teraz swoich sił w europejskim konkursie, który odbędzie się w dniach 3-5 lipca br. w Lille. Wezmą w nim udział zwycięzcy konkursów narodowych z całej Europy.
- Chcemy się sprawdzić na finale europejskim. Wygrana jest nagrodą za ciężką pracę, którą wykonywaliśmy w tym roku i umocni nasze działania. Liczymy na to, że już niedługo Take&Tie będzie realnie działającą spółką. Będziemy dalej prowadzić firmę, ponieważ znaleźliśmy swoją niszę – dodają wspólnicy Anna Jędrzejewska i Aleksander Łabuć.
Sławomir Stępniewski, Prezes Zarządu Dentsu Aegis Network Polska, członek Komisji Konkursowej, był pod wrażeniem uczniów:
- Młodzież, jest pełna pasji i entuzjazmu, to było budujące doświadczenie. Chcemy takie inicjatywy promować, żeby dać młodym ludziom jednocześnie szanse uczenia się i budowania biznesu, żeby mogli konkurować ze swoimi kolegami i koleżankami na całym świecie, bo niczego im nie brakuje.
Take&Tie zdobyło również FedEx Access Award przyznawaną za innowacyjność, wychodzenie poza lokalne rynki oraz wspieranie lokalnej społeczności.
- Każda firma miała coś świetnego do zaproponowania. Zdobywcy nagrody wyróżnili się spójną wizją działania, tym jak chcą rozwijać swój produkt, promować go i dotrzeć do klientów. Jednocześnie ich innowacyjności, czy gotowości do zdobywania rynków zagranicznych, towarzyszyło odpowiedzialne podejście do zrównoważonego rozwoju oraz obowiązku wobec społeczności lokalnych – zaznacza Łukasz Wróbel, Managing Director Ground Operations FedEx Polska.
BioBee z Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bolesława Chrobrego w Gryficach oferującemu różnorodne wyroby pszczelarskie przypadło drugie miejsce, a także przyznawana po raz pierwszy Euroclear Diversity and Inclusion Award. Jury doceniło demokratyczny sposób zarządzania oraz wrażliwość społeczną wspólników. Uczniowie prowadzili kampanię społeczną dotyczącą ochrony pszczół na dużą skalę. Opiekunem miniprzedsiębiorstwa jest pani Anna Geniusz-Ciebień.
- O problemie znikania pszczół dowiedziałyśmy się od dziadka jednej za wspólniczek. Postanowiliśmy uświadamiać ludzi, jak ważne są pszczoły i jak istotny to jest problem. Nauczyliśmy się pracy w zespole, dzielenia obowiązków, odpowiedzialności. Zdobyliśmy duże doświadczenie w biznesie. Bardzo chcielibyśmy kontynuować działalność - deklarują Milena Folwarska i Zofia Nogowska z BioBee.
Trzecie miejsce na podium tegorocznego konkursu zajęli wspólnicy BOCKS of SOCKS z CXXII Liceum Ogólnokształcącgo im. Ignacego Domeyki w Warszawie pod opieką pani Anny Frołów, produkujący spersonalizowane skarpetki w wielu wzorach.
Przyznano także dwa wyróżnienia. W kategorii Prezentacja doceniono miniprzedsiębiorstwo SLEEP’ki z II Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim. W kategorii Stoisko i umiejętności sprzedaży wyróżniono firmę Green Company z XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotm. Witolda Pileckiego w Białymstoku.
Młodych przedsiębiorców oceniały Komisje Konkursowe złożone z przedstawicieli biznesu (Citi Handlowy, HSBC Bank Polska, Manpower, Union Investment TFI SA, FedEx Express Polska, Euroclear Bank, Dentsu Aegis Network Polska, Nestle, TKHolding) oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Forbes i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Partnerem strategicznym programu „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo” jest Citi Foundation. Patronat honorowy nad konkursem objęło Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Honorowy patronat Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii
Program realizowany wspólnie z:
Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie dziękujemy i gratulujemy!